Používáním webu www.kandidati.cz vyjadřujete souhlas s používáním cookies, které jsou pro jeho chod nezbytné.

Souhlasím

Kandidáti.cz
  • O nás
  • Průběh a podmínky
  • Kontakt

Kandidáti Blog

zpět na hlavní stránku
  5 hříchů špatného šéfa. Děláte pod někým takovým? 5 hříchů špatného šéfa. Děláte pod někým takovým?

19. 6. 2016

5 hříchů špatného šéfa. Děláte pod někým takovým?

1. Hřích: Nerozsekne
Porada pomalu končí. Zazněla hromada nápadů a snad všechna myslitelná pro a proti. Zbývá jediné: aby to „náčelník“ nějak rozseknul.

Jenže to bohužel neudělá. Je to totiž šéf, který se neumí rozhodovat. Vypadne z něj jen provizorní rozhodnutí, které následně dvacetkrát změní. Anebo strčí hlavu do písku a svolá na dané téma další schůzku o týden později.

Jakého šéfa lidé chtějí: Odvážného. Přesně vycítí ten okamžik, kdy tým čeká jen na jeho „ano – ne“. Nebojí se dělat ani rozhodnutí, u kterých se těžko předvídá výsledek nebo nejsou moc populární.

2. Hřích: Nenechává dýchat
Je váš šéf zamilovaný do kontrolování? Bůh s vámi. Jeho neustálé dotazy, jak jste s úkolem daleko a kdy už to bude, vás nejspíš přimějí vidět rudě. Dusivá kontrola prostě… dusí. Lidé (překvapivě!) nedosahují lepších výkonů, ale postupně se čím dál víc bojí dělat věci po svém.

Jakého šéfa lidé chtějí: Velkorysého. Jste v jeho týmu, dost možná si vás i sám vybral, a tak vám věří – že jste profík a dodáte všechno tak, jak máte. Něco se vám i přes veškerou snahu nepovedlo? Hlavu vám neutrhne – chyby přece děláme všichni.

3. Hřích: Neděkuje, nechválí
„Skvělá práce, díky.“ Člověk by řekl, že je to drobnost. Že není malé dítě a nepotřebuje slýchat žádné: „ty jsi tááák šikovný…“

Protože koneckonců, pochválit se můžete i sami. Takový sebemotivační pohon skvěle běží, když jste v nové práci krátce. Hodně se toho učíte a často se překonáváte. Jenže tenhle stav nevydrží věčně a vám začne vadit, že šéf i ty nejheroičtější výkony přechází mlčením.

Jakého šéfa lidé chtějí: Empatického. Když je za co, rád vás pochválí. Z jeho úst to zní opravdu upřímně, ne jako z manažerské příručky, strana 47.

4. Hřích: Nerozvíjí
Manažerská role, nebo nedotknutelný královský trůn? Některým šéfům tyto dvě kategorie splývají. Nikdo nesmí být lepší než oni, nikdo je nesmí ohrozit. Často přitom platí, že „král je nahý“.

Tento typ manažerů se lidi v týmu nesnaží nijak rozvíjet. Naopak je lehounce dusí… Je to od nich hloupé a krátkozraké a dlouho se takové zacházení vydržet nedá.

Jakého šéfa lidé chtějí: Sebevědomého. Neřeší, že mu jednoho dne můžete přerůst přes hlavu, protože úspěch svých lidí nechápe jako ohrožení. Podporuje vás, když chcete zkoušet nové věci a role. Pochopil totiž, že manažerem není jen kvůli svému egu.

5. Hřích: Nerespektuje čas
„Že kromě práce máte i rodinu, přátele a koníčky? Ale jděte…“ Takhle natvrdo vám to šéf asi nikdy neřekl, ale pokud z něj máte přesně takový pocit, je asi něco špatně.

Doby, kdy bylo ctností trávit v kanceláři 12 hodin denně a dávat na odiv, kolik dovolené si převádíte do dalšího roku, jsou už naštěstí pryč. Dozrál ale do této fáze i váš šéf?

Jakého šéfa lidé chtějí: Lidského. Netrápí vás zbytečnými přesčasy, nevolá vám o víkendech a neprudí, když chcete dovolenou delší než týden v kuse. Respektuje váš čas i osobní život. Ostatně vaše spokojenost v této oblasti se pak promítá i do práce.

Více...
  Využití CA Metody v praxi u imigrantů Využití CA Metody v praxi u imigrantů

18. 5. 2016

Využití CA Metody v praxi u imigrantů

Immigrants integration should be based on improving skills and competencies. The Swedish Case.


Immigration from non-EU countries to the Member States is growing and opens a lot of uneasy questions and dilemmas. Especially for immigrants’ target countries like Germany, Sweden, France, Italy, U.K., Greece and Austria it is more and more difficult to integrate so many people from different cultural backgrounds and take care of the skills they bring on individual level. The European humanitarian response towards war refugees from Syria, Iraq, and Somalia etc. is juxtaposed with the more or less justified fears of local people, the growing attractiveness of simplified responses or the burden of immigration-related costs on public budgets.

On the EU level there are some initiatives like the Common Basic Principles for Immigrant Integration Policy but they seldom offer more than strategic frameworks, documents or overviews of good practice examples. Immigrant integration policies remain a competence of the EU Member States, and are implemented at the regional and local level. Almost everyone in Europe feels that an issue of “immigrants integration” needs a new approach on the strategic policymaking level as well as new and working programs, tools and practitioners at the front end.

Sweden, as one of the most generous countries for asylum seekers offers an example of both new attitudes and new programs for immigrants integration based on skills and competencies.
Integration of non-European immigrants must be based on adaptation of their ATTITUDES and development of their SKILLS needed to succeed in European culture of life and employment.

Softskillers concept was used here as one part of an integration process. Together with following hard skills training and Orientation program. Particular program involvement is based on diagnostics and evaluation of the integration potential of each person.

What are the aims they want to achieve? The structure of information people in Sweeden are now aware of? First they know about the disparity in attitudes of immigrants and mainstream society in the country. Officers know how tho do the evaluation of the risk of breaking the rules within selected groups. Finally, they can see the ability of adaptability in working rules, legal system, education and social system of each immigrants or a group.

With these information Sweden can stay one of the most generous countries for asylum seekers and integrate planned amount of people. This way let the society amalgamate with the newcomers more smoothly.

Více...
  Polovina uchazečů najde práci do měsíce Polovina uchazečů najde práci do měsíce

1. 5. 2016

Polovina uchazečů najde práci do měsíce

Situace na pracovním trhu v ČR je v současné době velmi příznivá – nezaměstnanost klesá na rekordní hodnoty kolem 6 % a je jednou z nejnižších v Evropě. Jak ale vypadá situace z pohledu lidí, kteří shánějí práci?

Údaje pracovního portálu Profesia.cz ukazují, že prakticky polovina lidí (47 %), kteří hledají práci, ji najde do jednoho měsíce. Nové místo uchazeči nejčastěji hledají prostřednictvím pracovních portálů a na doporučení známých.

Stresující zkušenost
„Hledání nového zaměstnání může být stresující a naše zkušenosti z osobního kontaktu s uchazeči o práci říkají, že je velmi snadné v takovéto situaci podlehnout tlaku a ztratit víru ve své schopnosti, zejména pokud se nedaří najít nové místo delší dobu. Proto je potěšující, že v současné době se podle našeho průzkumu daří polovině lidí v Čechách najít práci do jednoho měsíce,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz.

Maďaři jsou na tom hůře
Nedávný průzkum, který proběhl kromě České republiky i na Slovensku a v Maďarsku (na portálech Platy.cz, Platy.sk a Fizetesek.hu), ukázal, že téměř polovina Čechů a Slováků najde práci do jednoho měsíce, v Maďarsku je situace o něco horší. Do 3 měsíců získá práci ve všech třech zemích další necelá třetina a víc než půl roku hledá zaměstnání 7 % Čechů, 10 % Slováků a 11 % Maďarů. Při hledání pracovního místa neuspěla ani po roce v Čechách a na Slovensku 3 % respondentů, v Maďarsku  pak10 %.

Více...
  5 typů šéfů, kvůli kterým lidé dávají výpověď 5 typů šéfů, kvůli kterým lidé dávají výpověď

13. 4. 2016

5 typů šéfů, kvůli kterým lidé dávají výpověď

 

Neděle večer, poslední hodiny volna. Mohli byste třeba přečíst dětem pohádku. Nebo si s přítelkyní otevřít víno. Nebo jít do kina. Místo toho vám ale v hlavě na pozadí běží neodbytné: Ach jo, zase celý týden s tím příšerným šéfem.

Proč odcházíme?
To, co děláte, vás může hodně bavit. Ale pokud si nerozumíte s kolegy nebo máte šéfa, kterého si nevážíte, motivace zůstat se hledá těžko. Ostatně říká se, že práci si vybíráme, protože nás láká, co budeme dělat. A odcházíme kvůli špatným vztahům.

Znáte některý z těchto 5 typů otravných manažerů?
1. Plnič

Potkáte ho ve firmách, kde má management hodně pater: nad každým šéfem je vždycky ještě nějaký další, kterému se reportuje a který má pravomoc rozhodovat.

Plnič tedy sám od sebe nemůže skoro nic rozhodnout a podle toho se i chová. Šéfy, kteří jsou nad ním, poslouchá jako hodinky, protože s nimi chce být zadobře.

Často se vám stane, že na něčem pracujete, Plnič je s tím spokojený a povzbuzuje vás. Z ničeho nic vám však poví, ať to uložíte k ledu.

Co třeba říká: Chápu tě, ale nemůžu za to. To ti nahoře, víš jak.
Proč je to s ním těžké: Nikdy se za vás nepostaví a nemůžete mu věřit.
2. Technik

Než ho povýšili, byl to vynikající expert. Vždycky našel to správné řešení a technicky mu to skvěle pálí. Jen s těmi lidmi to nějak neumí… Myslí si, že technické myšlení a postupy krásně sednou i na vedení týmu. Zakládá si na tom, že emoce do práce nepatří.

Pracovat pod ním je malý očistec. S kolegy jste se už několikrát zasnili, jaké by to bylo, kdyby tenhle člověk zůstal špičkovým odborníkem, ale šéfoval vám někdo víc lidský.

Co třeba říká: Export dat. Integrace. Kápéíčka. Přesčasy.
Proč je to s ním těžké: Nemá pochopení pro běžné životní situace. Třeba, že máte nemocné dítě a chcete si vzít dva dny home office. » Firmy, které chápou, že potřebujete čas i na rodinu
3. Železná lady

Tahle žena potřebuje uspět – hlavně kvůli sobě. Žije tím, že svět je nespravedlivý, nerovnoprávný a chlapům se to musí pořádně natřít.

V práci strašně tlačí na pilu, je přehnaně autoritativní. Neustále lidem vrací něco k předělání a vy se těžko bráníte pocitu, že to není jen kvůli demonstraci moci.

Své podřízené nechce rozvíjet, naopak jí vyhovuje, když nikdo moc nevyčnívá. Chová se spíš jako dozorkyně než manažerka.

Co třeba říká: Tak tohle ani náhodou!
Proč je to s ní těžké: Ledová královna. I když se budete snažit sebevíc, nikdy to nebude stačit.
4. Hyper super manažer

Studoval v zahraničí. A tam se všechno dělá jinak, you know? Tady je všechno sto let za opicema. A Češi jsou příšerně lazy.

Mluví, mluví a mluví, protože se rád poslouchá. Bohužel nikdy skutečně neposlouchá ani vás, ani ostatní z týmu. Celé dny meetinguje a řeší updaty. Ale dohnat ho, abyste s ním na pět minut něco probrali, je skoro nemožné. Důležitá rozhodnutí nechává na poslední chvíli. Nedokáže moc improvizovat – o tom v manažerských příručkách nepsali.

Co třeba říká: Promiň, ale jsem busy.
Proč je to s ním těžké: Pokud jste taky nežili v Americe, ničemu nerozumíte.
5. Beránek

Šéfuje spíš omylem. Ostatně během slabší chvilky vám klidně přizná, že „to vlastně nikdy dělat nechtěl“. Myslí si, že oceníte, jak to má těžké a jak se obětuje.

Chce být s lidmi z týmu na stejné lodi, což je fajn. Bohužel nechápe, že jeho místo je u kormidla. Na tom, co řekne nebo zadá, vlastně nijak netrvá. Prostě kdyby se vám náhodou podařilo něco vytvořit a příliš by vás to neobtěžovalo, bude spokojený.

Co třeba říká: Možná bychom mohli…
Proč je to s ním těžké: Vůbec vás nemotivuje.

 

Více...
  Jak v pohodě zvládnout přijímací pohovor? Jak v pohodě zvládnout přijímací pohovor?

11. 4. 2016

Jak v pohodě zvládnout přijímací pohovor?

Už se všeobecně ví, že současnému trhu práce chybí lidi. To je dobrá zpráva pro každého, kdo hledá práci. Ovšem neznamená to, že firmy z nouze sáhnou po každém uchazeči. Naopak platí, že si chtějí vybrat pro sebe ty nejlepší. Proto je tak důležité nepodcenit přípravu a na přijímací pohovor se dobře připravit.

To se lehce řekne, ale co si pod tím mám představit?

Když už jsem tedy poslal svůj životopis a ani sepsat opravdu dobrý motivační dopis nebyla žádná legrace, co dál? Jak můžu zvýšit svojí šanci na úspěch, pokud mě firma pozve na osobní pohovor? Musím na to jít pragmaticky a…

…přijmout marketingový přístup. Co to znamená?

Nemyslet na sebe jako na zaměstnance hledajícího práci, ale vžít se do role prodejce, který nabízí zaměstnavateli určité služby, které on koupí a může díky tomu řešit některý ze svých problémů. Každý pohovor je v podstatě výměna informací, která má oběma stranám umožnit dobře se rozhodnout, zda nabídku přijmout nebo ne. Není tedy žádný důvod cítit se nekomfortně: pokud se mi něco nebude líbit, radši odstoupím hned, než abych vzal nevyhovující práci. Zrovna tak zástupci firmy by měli podávat realistické informace jak pozitivní, tak i negativní, upřesňovat očekávání podniku a předejít tak možnému pozdějšímu rozčarování na obou stranách.

Taky nesmím podcenit svojí vlastní přípravu.

Zkusím si zjistit co nejvíc informací o firmě a připravím si nějaké otázky – tím můžu na pohovoru získat plusové body. Musím vědět, kde přesně se pohovor koná, abych nezabloudil a přišel včas! Než vstoupím do místnosti, kde se pohovor koná, radši se 3x zhluboka nadechnu, nadopuju se kyslíkem a zmírním tak stres. A důležitá maličkost: bude-li to možné, sednu si zády k oknu, protože není potom tolik patrná mimika obličeje.

A co můj vlastní image?

To je další kamínek do mozaiky. Nemám tím na mysli jen oblečení, které bych měl vybrat s ohledem na danou pracovní pozici, o kterou se ucházím. Je tu taky ještě moje vlastní sebedůvěra. Jak zapracovat na ní? Tady se láme chleba, tady se musím umět prodat! Chci pracovat zrovna pro tuhle firmu a chci získat zrovna tohle pracovní místo! Taková šance je jedinečná a už se nemusí opakovat! Kdo mi pomůže? Nikdo, zase jen skvělá příprava! Sepíšu si…

…30-tivteřinové představení sebe sama

a naučím se ho. To je naprosto zásadní pro celkovou úspěšnou sebeprezentaci a může sehrát klíčovou roli při rozhodnutí firmy, komu z uchazečů dá nakonec přednost. Takové sebe představení musí obsahovat jméno, poslední pracovní pozici, musím zmínit své silné stránky, osobní kvality a plány do budoucna. Mluvit o sobě je rozhodující dovednost při pohovoru a přitom to není vůbec lehké. Jen si to vyzkoušej!

A na závěr ještě důležité maličkosti:

mluvit o něco pomaleji než obvykle, používat pozitivní formulace, dívat se tazateli do očí, mluvit přesvědčivě (např. chci dělat…, chci se dostat do oboru…, mám zájem apod.). A na co si dát pozor? Nepadnout do pastí negace (namísto nechci radši říct: dávám přednost…) a nepoužívat slovo nevadí!

Vím o sobě, že nejsem žádný velký řečník…

…přesto můžu zabodovat ještě v samotném závěru pohovoru. Při loučení, při podání ruky tomu nejdůležitějšímu členu komise, který bude dle mého soudu rozhodovat o přijetí toho kterého uchazeče do firmy, musím zdůraznit, že o tu práci stojím. Tedy poděkovat a s pevným stiskem a přímým pohledem do očí mu říci: „Víte, já mám o tu práci opravdu velký zájem!“ A to by v tom byl čert, aby si mě nezapamatoval! A kdyby to přeci jenom nevyšlo, byl to aspoň dobrý trénink! J

Více...
  3 signály, že jste v zajetí rutiny (a chce to nový job) 3 signály, že jste v zajetí rutiny (a chce to nový job)

8. 4. 2016

3 signály, že jste v zajetí rutiny (a chce to nový job)

Pocit, že své práci rozumíte, je super. Vlastně právě k tomu všichni směřujeme, když nastoupíme do nové firmy a všechno je neznámé: kolegové, vztahy, prostředí i úkoly. Jak se člověku uleví, když tenhle úvodní stres pomine. Jenže mírná nejistota má taky něco do sebe. Žene nás totiž dopředu. Jakmile práce začne být příliš snadná, věřte, že není o co stát.

 

1. Na to nemám čas. To nejde.
Krátce po nástupu: Jako nováčci jste se toužili co nejlépe zapsat. Když vás kolega o něco požádal, mohli jste se strhat, abyste danou věc vyřešili. Přiznat, že něco nevíte, neumíte, nezvládnete? Ani za zlaté prase! Nedokázali byste se podívat na sebe do zrcadla.

Teď: Ta osvěžující objevitelská energie už je pryč. Zaparkovali jste v rutině a přemýšlíte jinak. Dojde-li za vámi kolega s náročnějším zadáním, nestojí vám za to namáhat si hlavu. Raději mu povíte, že to nejde nebo se vymluvíte na nedostatek času.

Co tím riskujete: Svou pověst. Jakmile se v práci přestanete namáhat, je to cesta do pekel. Brzy si toho všimnou nejen kolegové, ale i šéf.

» Najděte si práci, kde nebudete mrhat svým talentem

2. Nic neposouváte
Krátce po nástupu: Snažíte se, aby váš názor nezapadl. Na poradách hlasitě brainstormujete, jak by se nový projekt dal uchopit. Nasloucháte myšlenkám ostatních a v mozkovně vám to šrotuje: tohle zní dobře, ale dokázali bychom to udělat ještě líp? Spokojenost klienta je pro vás na prvním místě. Ostatně moc dobře víte, že kvůli jeho penězům máte tuhle práci.

Teď: Hledání nevyšlapaných cestiček vás neláká, nesnažíte se nic posouvat. Naopak rádi souhlasíte se vším, co kolegové navrhli jako první. Čím míň nápadů totiž zazní, tím dřív porada skončí a můžete jít domů (to je váš skutečný cíl).

Co tím riskujete: Spokojím se s polovičatostí – přesně to je zpráva, kterou o sobě doručujete. Váš pohled na věc brzy přestane kohokoliv zajímat (protože beztak žádný nemáte).

3. Novinky jdou mimo vás
Krátce po nástupu: Dychtili jste po nových informacích. Obcházeli jste konference a sbírali novinky z oboru. Četli jste odborné články, bavili se s lidmi z branže a pozorně sledovali, na čem maká konkurence.

Teď: Jste rádi, že máte své jisté a nic dalšího vás nezajímá. Pokud narazíte na něco, co neumíte, neláká vás naučit se to. Radši celý den obíháte firmu a sháníte člověka, který vyšetří čtvrthodinku a splní to za vás.

Co tím riskujete: Svůj životopis. Jakmile se v práci přestanete učit, je to jako byste stopli budování kariéry. Až budete hledat novou práci (dobrovolně, nebo že se s vámi rozloučí), na pohovoru jen horko těžko přesvědčíte o svých kvalitách.

Více...
  Úřady začaly poskytovat příspěvek na dojíždění do práce – až 3500 Kč měsíčně Úřady začaly poskytovat příspěvek na dojíždění do práce – až 3500 Kč měsíčně

8. 4. 2016

Úřady začaly poskytovat příspěvek na dojíždění do práce – až 3500 Kč měsíčně

Od dubna mohou lidé v pěti krajích požádat o příspěvek na dojíždění do zaměstnání. Pilotní projekt se týká dlouhodobě nezaměstnaných, kteří získají pracovní pozici mimo obec, v níž mají trvalé bydliště, nebo lidí, kteří přišli o práci v rámci hromadného propuštění.

„Požádat si o něj mohou klienti, kteří jsou v evidenci Úřadu práce ČR déle než 12 měsíců. Žádost může podat také uchazeč či zájemce o zaměstnání, který je bez práce i kratší dobu, pokud o ni přišel či přijde v důsledku hromadného propouštění,” informovala mluvčí Úřadu práce ČR Kateřina Beránková.

Příspěvek bude podmíněn tím, že člověk získá u zaměstnavatele smlouvu minimálně na 12 měsíců nebo dobu neurčitou. Maximální doba poskytování příspěvku je jeden rok a jeho výše bude od 1000 do 3500 korun podle dojezdové vzdálenosti.

Roli v přiznání příspěvku nebude hrát ani to, zda člověk jezdí do práce veřejnou dopravou nebo autem. Výjimku tvoří cestování na krátkou vzdálenost do 10 km.

Určování výše příspěvku na dopravu do zaměstnání

Dojezdová vzdálenost
Výše měsíčního příspěvku
do 10 km
bez nároku, v případě, že není spojení veřejnou dopravou 1 000 Kč
10 – 25 km
1 500 Kč
25 – 50 km
2 500 Kč
nad 50 km
3 500 Kč
 zdroj: Úřad práce ČR

Nárok na subvenci nebudou mít lidé, kteří u nového zaměstnavatele v předchozích dvou letech již pracovali, případně ti, kteří bydlí v obci, kde bude místo výkonu jejich práce.

Úřady práce nebudou příspěvek poskytovat ani na dojíždění do zahraničí a „nevyplatí jej ani v případě, že výše hrubé mzdy žadatele přesáhne v konkrétním měsíci výši průměrné mzdy v národním hospodářství za 1. až 3. čtvrtletí předcházejícího roku”.

Podpora bude vyplácena zpětně na základě předložení pracovní smlouvy a výplatního listu, který člověk získá od zaměstnavatele.

 

 

Více...

16. 12. 2015

Náborové trendy 2016

Trendem v náboru pro rok 2016 bude přesun k rozhodování o výběru zaměstnanců na základě dat. Náboráři jsou sice úspěřní ve sbírání dat, při rozhodování je však zatím využívají jen velmi omezeně. To se začne měnit. Ve srovnání s intuitivním rozhodováním je totiž rozhodování na základě dat minimálně o 25 % lepší.

Více...

25. 11. 2015

Může mráz snižovat intelektuální výkon?

Obecně je známo, že chladné počasí u některých lidí může vést k tzv. sezónní afektivní poruše. Tento pojem můžeme také znát jako zimní deprese.

Co to tedy sezónní afektivní porucha je? 

Jde o poruchu nálady, která se u člověka v jinak normálním, zdravém psychickém stavu, objevuje ve spojistosti s některým ročním obdobím (nejčastěji zimou). Odborníci to přisuzují nedostatku slunečního svitu. Zimní deprese však nemá vliv pouze na náladu člověka, může se odrazit také ve jeho paměti nebo v rychlosti reakcí. 

Jak poznáme, že máme co dočinění se zimní depresí?

Objevují se u nás symptomy: deprese, ospalost, ztráta energie, ztráta zájmu, snížení sexuálního zájmu, spavost, nutkavá chuť k jídlu (předevním na sladké). 

Co dělat?

Stačí se řídit několika jednoduchými radami: dostatek pohybu na zdravém vzduchu, aktivní odpočinek, relaxace, věnování se aktivitám procvičující paměť a koncentraci.

Více...

23. 11. 2015

Firmám chybí kvalifikovaní lidé

Většina firem v jednotlivých regionech se potýká s nedostatkem kvalifikovaných lidí. Nedostatek je technicky zeměřených zaměstnanců. Právě v těchto oborech jsou lidé nejvíce uplatnitelní na trhu práce. 

Jak tedy podpořit zájem o tento obor???

Jednou z možností je začít už na základních školách, zřídit technicky zaměřené kroužky, které by byly vedeny odborníky.

 

Více...

17. 11. 2015

Absolventi a jejich šance na trhu práce

Ještě před pár lety si čerství absolventi bez praxe horko těžko hledali práci. Nyní však právě o ně mají firmy zájem, a proto na ně cílí i své náborové aktivity. Firmy také začaly rozvíjet svojí aktivitu ve spolupráci se školami, ne jen s univerzitami, ale i s odbornými středními školami. Důkazem toho jsou veletrhy práce (Profesia Days a HR Days), které se konaly na konci října v Praze a kterých se zúčastnili naši personální konzultanti. 

 

 

Více...

11. 11. 2015

Soutěž mladých podnikatelských nápadů vyhrál pracovní portál pro padesátníky

Vítáme takové projekty. Sami se spolu s naší mateřskou společností ACTIVE AGE dlouhodobě zaměřujeme na témata Age Managementu. Z vlastní zkušenosti víme, že zaměstnávání kolegů nad 50 let přináší pozitivní efekt. Hledáme do našich týmů další...Hlaste se! :-)

........................................................................................................................

Soutěž mladých podnikatelských nápadů vyhrál pracovní portál pro padesátníky
„Mamince už v jejích 45 řekla personalistka v Mladé Boleslavi, že je stará. To je přeci nesmysl,“ říká Anna Humlová, autorka pracovního portálu SilverJobs, který je určen generaci nad 50 let. Právě tento projekt zabodoval v soutěži pod hlavičkou T-Mobile Rozjezdy a od návštěvníků pražské inspirační konference TEDx dostal cenu diváků. 
 

SilverJobs.cz jsou zatím v začátcích, hotová je webová stránka, pracuje se na obsáhlejší verzi. Anna vidí, že o problém je v jejím okolí zájem. „U firem už to je složitější. Na jaře jsem si dělala průzkum a často jsem narazila na předsudky vůči starším lidem: jsou neflexibilní, mají nedostatečnou IT a jazykovou vybavenost. Ale já věřím, že se to změní,“ říká zapáleně Anna Humlová

Mezera, která volá po zaplnění
Patricie Šedivá, porotkyně za T-Mobile, pořadatele soutěže, přiznává Aničce Humlové snahu pracovat s potenciální mezerou na trhu. V konkurenci známých pracovních portálů, kde nyní nabídka pro 50 chybí, to bude mít přesto těžké. „Velkým úkolem bude zejména přesvědčit k takto cílené inzerci zaměstnavatele. V porotě jsme diskutovali, že by řešením mohla být žádost o dotace na sociální projekty či vhodný grant.“

Padesátníci mají na víc
Autorka projektu si z Rozjezdů odnesla kromě zkušeností i pracovní místo v HUBu na tři měsíce, tablet, konzultace a odborné vedení při přípravě detailního podnikatelského plánu. „Chceme primárně využívat zkušeností starších občanů a ne je degradovat na uklízečky či pokladní,“ zdůrazňuje Anna Humlová.

Více...

6. 11. 2015

Úspěch diagnostiky ve Švédsku

Velmi rádi se s Vámi podělíme o úspěch, který zaznamenala diagnostická metoda, kterou testujeme naše/Vaše kandidáty. Metodu nově používají celoplošně všechny pracovní úřady ve Švédsku, pro testování uchazečů o práci. Je to další skvělý úspěch, který jen dokresluje vysokou užitečnost tohoto nástroje!

 

Vaši Kandidáti :-)

Více...

3. 11. 2015

Podporujeme hnutí Movember

Opět jsme si přidali k podpoře hnutí Movember. Máme to rádi! :-)

Více...

2. 11. 2015

Nové www stránky

Konečně! Naši přátelé ze  Studio Fresh Net pro Vás i nás vytvořili krásné nové stránky.

Věříme, že se Vám tento formát bude líbit a budou pro Vás uživatelsky příjemné. Samozřejmě přivítáme Vaši zpětnou vazbu.

Vaši Kandidáti.cz

Více...

Immigrants integration should be based on improving skills and competencies. The Swedish Case. Featu

http://camethod.com/en/component/k2/item/42-immigrants-integration-should-be-based-on-improving-skills-and-competencies-the-swedish-case.html

Více...

© Kandidáti s.r.o. info@kandidati.cz +420 606 909 401 Freshnet

Facebook
Zásady ochrany soukromí